Fredag 7 Augusti

Som vanligt går det inte sova längre, men jag har sovit bra inatt och utan sömntablett tror inte riktigt på konstgjord sömn för nu känner jag mej utvilad idag.
tog på mej min nya fina halsduk på huvudet som jag  fick av Gittan mjuk och skön är den, bara att få den var värt resan ner till Luleå.

Igår kom Birgitta och var med mej på förmiddagen medans Roland jobbade vi hade det så trevligt. När jag visste hon skulle komma kvickade  jag mej på med peruken. Hon blev oxå förvånad vad fin den var.Camilla o Magda kan inte riktigt heller smälta att den blev så lika mitt egna hårfärg, så nu törs jag använda den om dom inte driver med mej ha ha, nä blev själv nöjd och då bryr jag mej inte riktig vad andra tycker , jo det gör jag kanske.

Ska kontakta Sunderbyn idag men det skulle inte vara någon på Lung mottagningen förrän kl 11.00. Vill veta att Umeå har skickat tillbaka mina papper och dom fått remiss på att vi ska starta cellbehandling och att dom gör någonting på mej så jag slipper detta stickande, för det rinner ut varje gång dom har stucktit mej och kärlen brister så rinner det ut och jag är mörkblå, svart iveckor ser hemskt ut.

Ska snart ta medicinen och äta mej en frukost, funderar på att koka några ägg och även tvinga Roland att äta, nu när jag kan äta en rejäl frukost som jag aldrig gjort tidigare,

Dagens viktigaste mål, det är konstigt på hotell då äter man och här hemma en filtallrik och smörgås inte mera, man blir bekväm när man själv måste plocka fram men jag har all tid i världen att göra det. Men jag måste erkänna en sak om gårdagskvällen ha ha,skäms lite.

Blev hungrig innan vi skulle lägg oss, Roland värgrade äta någonting mera för han säger att snart rullar han fram om han ska äta med mej varje gång och det är ju sant för det är ju medicinen cortison som gör mej så hungrig för detta är inte riktiga jag ,men i alla fall fanns det kvar en tallrik efter middagen som vi hade ätit,och tyvärr det var inga problem att få i sig den,he he .Kanske därför jag har sovit riktigt bra, skäms ha ha.
Nu ska jag ordna frukost komme rsäkert inn under dagen och skriver mera,
Just  ja Min snälla trogna vän Birgitta skulle höra av sig och kanske komma och surra bort en stund du är så välkommen min trogne vän.
Birgitta har varit hela förmiddagen med mej hon är helt underbar vi har  så trevlig,så till veckan ska jag göra  middag och bjuda henne för Roland jobbar eftermiddag tre dagar ska klura ut någonting gott med riskokare, det blir en överaskning.

Min läkare från Sunderbyn L-G ringde så nu ska vi snart starta cellbehandlingen och han lovade att dom skulle sätta in en portakat så jag slipper bli sönderstucken.Kommer att bli inlagd första  gången för dom ska göra ultraljud på levern och eventuellt ta lever prov hur dom nu gör det, är det en lång nål genom buken till lever kanske något liknande som lumbalpunktion kanske lika bra jag inte vet hur det går till.

Vad roligt att så många läser och tycker att det är bra att jag skriver, från början var jag lite rädd hur andra skulle reagera på att jag skrev om min sjukdom, men sedan tänkte jag det är min blogg och vad andra tycker det struntar jag.

Vad roligt Marianne att du har varit in och skrivit, du är så välkommen du oxå ring så du vet att jag är hemma och att inte Roland ligger och sover för att han har jobbat natt. Nu ska jag gå och duscha och sedan försöka sova.

Kommentarer
Postat av: frida

sv: hihi okej med det är ju roligt med hundar. :D

kram

2009-08-07 @ 20:34:55
URL: http://fridala.blogg.se/
Postat av: birgitta

kan du förstå att jag kommer att längta till middagen du ska bjuda på,,,så gott det ska bli,,,det är så lite jag kan göra för dej men det känns så bra att Du tycker att det är bra,,från din trogna vänininna birgitta

2009-08-07 @ 20:53:29
Postat av: Camilla

Birgitta: Ja det är inte mycket vi kan göra för att hjälpa mamma. Men det hon uppskattar mest av allt är sällskapet av oss i familjen och av dig. Det gör henne jätteglad :). Och det gör mig glad. För oss känns det för jäkligt att bo 20 mil tur och retur bort från dem nu när dem skulle behöva oss som mest.

Mamma: Ser oxå fram emot den där goda middagen du ska laga till mig och Mindra när vi kommer. Du är en hejare på att laga mat så jag är säker på att det blir supergott!!

2009-08-07 @ 21:22:11
Postat av: marianne

Hej jag har läst dina bloggar och jag tycker du är modig som lämnar ut dina tankar och allt som händer med dig vill du så kommer jag gärna och hälsar på dig skriv i så fall.kram marianne

2009-08-07 @ 22:16:10
URL: http://beritledin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0