Måndag 3 Augusti

God morgon har sovit jätte gott inatt, men hur än jag bär mej åt så går det inte att sova längre än mellan halv fem o fem.

Men är utvilad, nästan 13 grader ute vacker himmel,så det är en fin morgon, men nu märker man att luften är fuktigare så fort man kommer in i augusti. Tror ändå Roland har sovit fast det är första dagen han ska arbeta det brukar vara gruvarsamt efter en semester, eller semester, jag ska inte säga att han har haft semester då driver jag med honom, men han har varit ledig från jobbet och har inte behövt kliva upp och gå på jobbet.
Det har varit tuffa veckor för honom oxå, tur att han har  haft det tålamodet med mej som han har haft, tror inte någon förstår vad han oxå gått igenom och även våra barn, på ett par få veckor blev allt upp och ner, ibland tror man fortfarande att den är en mardröm, och så kommer det säkert avv vara ett par månader, upp o ner.

Men jag tycker ändå vi har hanterat situationen bra, vill inte sitta och tycka synd om mej själv till vilken nytta, nä försöka göra det bästa göra vardagliga saker hemma det jag orkar ,och så ska jag få åka igen till IKEA har sett en sådna snygg hallbyrå och lampor, så min snälle man har lovat mej en resa snart.
Ska snart överraska Roland med en rejäl frukost, det är konstigt i Umeå då åt man en rejäl frukost för det var färdigt allt bara att ta för sig, men när man kommer hem då är det genast så besvärligt när man måste laga till den så därför ska jag lag till en idag, säker för att jag själv är hungrig ha ha. Hoppas  att hon ringer om peruken idag så jag får hämta den.

Sonja från Umeå ringde redan imorgon vill dom ha ner mej tll Umeå för projektet startar på onsdag, kl 15.00 ska dom tyvärr ha provtagning och kl 16.00 träff med läkaren fast min Läkare Tomas är ledig så den här heter Markus och är med oxå i projektet. Det känns riktigt bra, för sån här undersöknigar får ingen annan, om 3-4 veckor ska jag göra samma röntgen undersökningar igen och skulle dom då se att lungans tumör inte är som tidigare då avbryter dom allt och jag får börja med cellbehandlingen. Nackdelen är att kärlen är så sköra av cortisonen men det är bara att stå ut och kämpa och hoppas att jag får någon som är super duktig på att sticka mej mera kan jag inte önska.

Ringde upp Caritas frisering att jag skulle till Umeå i morgon, hon hade tänkt ringa mej för den var så ful peruken inte alls som den såg ut i tidningen, så hon har tagit en ny så på onsdag när jag kommer från Umeå ska jag jämta den.Den var väl snält att hon inte bara behöll den som vi valde tusen tack för det besväret. Skönt att det är bara en natt.

Kommentarer
Postat av: Magda

Ja det har verkligen varit tuffa veckor, men vi är starka tillsammans. Vi hörs senare idag. ska och jobba nu och slutar 16 så jag ringer när jag kommer hem.

2009-08-03 @ 06:22:29
URL: http://magdalenaledin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0