Onsdag 26 Augusti

God morgon alla har sovit till kl 05.00 utan att vara upp helt otroligt. Nej Mariie det blev ingen undersökning på levern blodtrycket var för högt ,undertrycket låg på 115 så då fick jag inte göra den. 

Fick stanna över fredagen då, men fick permission när L-G:s fru gick ronden den Lördagen. Förklarade att redan i Umeå så hade jag högt blodtryck som dom skulle hålla koll på vem, ingen och jag glömde oxå bort det eller egentligen inte min skyldighet, att komma ihåg  så Ann som L-G: fru heter tyckte att åka hem med blodtryckssänkande och vättkseutrivande kunde inte göra någonting alls och hon hade ju rätt hade  jag haft högt blodtryck i flera veckor så skulle jag klara av att vara hemma oxå över en natt för söndagen skulle jag vara tillbaka för måndagen fick jag första cellgiftsbehandlingen,slarva kan dom somsni ser göra även i Umeå,

I Måndags var distriktsköterskan Eva Nordlund och tog blodtrycket undertrycket har gått ner så det låg kring 86 helt otroligt vad det har sjunkit bra..

Igår När Roland skulle hämta posten så blev han borta så jag var tvungen gå och titta om han hade svimmat ute nej han stod som förr och pratade med Börje så då behövde jag inte vara orolig, så han sa när han kom in det var som förr när jag och Börje träffades vid postlådan att bli stående en stund och bara surra om allt och inget väder och vind den känndes skönt tyckte Roland.

Och en sak som jag har saknat den här sommaren att springa över till Lena och få mej kaffe, det brukar alltid vara lättare på sommaren att springa över än under vintern att komma och hälsa på kanske lathet vet ej. Får ta igen det vid senare tillfälle.

Du frågade Marie hur många barnbarn vi har nu,tre st. Mattias har två Isolde 10 år, och Tor 6,5 år, och Camilla har en flicka på 2,5år Mindra. så vi har fullt upp synd bara att nu har dagis och skolan börjat och all smitta så nu får jag vara försiktig, för dessa små baciller som dom får nu på dagis och skolan vill inte jag ha för då kanske jag får vänta med cellbehandlingeni flera veckor.
Igår var mamma o pappa  till oss och åt surströmming och dom var inte sjuka, fick sprita händerna flera gånger, kände bara för att träffa någon annan och det var så gott synd bara att det luktar  även idag surströmming ha ha, när jag läser alla komentarer så blir jag så glad och varm om hjärtat, alla som saknar mej och alla som tänker på mej det gör mej så possitiv att jag kan inte sitta och deppa eller det har jag inte gjort stunder finns då man tycker det är jobbigt,och konstigt vore väl annars om inte jag oxå tycker att vissa dagar är mer besvärliga än andra, men som sagt man ger inte upp, nä nu ska jag ta min medicin och äta mej en frukost, men tänk vilka arbetskamrater man har och grannar som Lena och Börje behöver vi hjälp så vet jag att det är bara ringa, det är en trygghet.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja du har härliga arbetskamrater mamma!! Det känns roligt att läsa det dem skriver. Jag tyckte Maries tips om att tillåta sig vissa stunder att vara ledesen men att inte låta det ta över är en jättebra idé. Nu har ju inte du alls låtit det ta över för dig, men du måste även få känna efter och tycka att allt är åt h-vete oxå ibland. Men med den styrka du har så kommer detta gå vägen!!! Det ska det göra! Hoppas du blir lite mindre trött snart så vi kan komma hem och sova över om alla är friska. Vi kommer ju sköta all markservice så du kan bara ta det lugnt när vi kommer hem.

2009-08-26 @ 13:19:36
Postat av: birgitta

vilken tur att du har all den trygghet du har

2009-08-26 @ 19:57:41
URL: http://beritledin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0