Söndag 2 Augusti

God morgon vaknade redan kl 4.45 och kunde inte ligga still i sängen och då är det bättre att kliva upp och se påTV, det stör mej inte, men ligger jag kvar så stör jag Roland och det är ju dumt. Idag så ska vi fortsätta sätta upp persiennerna, ni kan inte ana så mysigt det blev i lill rummet, förr var det Data rum du blev den mysrum. Igår kväll lagade jag nästan hela middagen det var sår roligt, jag gjorde egna panerade snitzlar  och spisen vi köpte är helt uderbar nu när man lär sig blir värmen för stark bara att reglera med knappen inte lyfta pannan och dra den på sidan.
Jag har ju inte hunnit testa spisen så mycket blev nästan sjuk i samma veva vi hade hämtat  hem vitvarorna. Roland stekte potatisen för det är han duktigare på att göra. Efterätt blev Lenas  Jönssons nybakade bullar och dom var super goda.
Sedan tog vi det bara lungt och såg på TV ett tag. Vi har varit på språng hela veckan så vi behövde verkligen helgen på oss för att varva ner och göra roliga saker oxå.
Idag ska jag göra en mindre rolig sak men nödvändig och det finns ingen allternativ heller, försöka ta bort allt hår det rasar och då killas det i nacken och det ska bort så vad har jag för allternativ än ta bort skiten, Har sökt fram kepsar och hoppas att Caritas salong ringer på måndag så jag får hämta peruken. Fast egentligen bryr jag mej inte att håret åker bara jag blir bra så kan det få varaa borta ett tag. Har glömt höra av mej till Bjärka om rullstolen, den  var guld värd på IKEA, lika så när vi var till Luleå och provade ut peruken, men behöver dom den så vet dom att jag har den så får dom väl ringa.

Har stått i duschen i 45 minuter men får inte bort allt hår än, jag har nog haft för tjockt så en del strån sitter fortfarande får försöka senare.
Idag har vi försökt att vara duktiga. Roland har satt upp persienerna i vardagsrummet det blev jätte bra, och jag har dammtorkat hela nedervåningen och städat toaletten riktigt ordentligt så det känns riktigt bra. har kvar köket och att dammsuga här nere och försöka torka av golvet, jag tar det lungt det går sakta men det är så skönt att få göra det själv.

Imorgon börjar Roland jobba men det går bra han arbetar  dagtid så det är ingen fara, jag är försiktig när jag rör mej.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Usch mamma, lider med dig att allt hår försvinner. Du med ditt vackra hår...Men som du säger, bara du blir frisk så spelar det ju ingen roll. Blir ändå ledsen varje gång jag ser och hör hur tufft det är för dig. Jag tänker på dig mest hela tiden under dagarna, går inte att tänka annat än att du måste bli bra. Önskar så ofta att det var något annat du hade fått, vad som helst nästan...bara inte detta! Men nu är det som det är och vi får bara köra på. Hoppas din läkare ringer upp dig på måndag så du får fråga om allt du undrar över. Blir så ängslig när ingen behandling än påbörjats för att få bort lungtumören. Roligt för er i all bedrövelse att få göra lite fint hemma. Det skadar aldrig :). Nu får jag strax åka hem och sova. Är så himla trött så det blir skönt. Kram

2009-08-02 @ 07:22:00
Postat av: Camilla

Det kommer nog gå bra när han börjar jobba. Ni har varit duktiga och effektiva idag :).



Här kommer länken till Johanna som föder upp dvärgschnauzer:

http://www.kennelgroths.com/

2009-08-02 @ 22:55:52
Postat av: karin engrund

Hej Berit

Jag fick rostbiff igår och ett glas rödvin och ett glas för dej.Vad har du för e-post adress ?

hoppas att du mår bra ,skall ner på torsdag till sunderbyn tittar üpp om du är kvar på avdelningen.

Karin

2009-08-16 @ 11:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0