Tisdag 25 Augusti

Har sovit från kl 23.00 till kl 01.30 då var det dax för toabesök sedan har jag sovit till kl. 06.00 helt otroligt, jag känner mej utvilad hoppas det håller i sig.
Ja Marie vad kul vi hade när vi gick vårdbiträde i Jokkmokk. Minns du när Ann berättade efter en stor tenta så firade dom med vin, och vi iklassen bestämde att det ska vi oxå göra, när hon blev så sur ha ha, hon lärde sig att inte säga sådan till oss.

Ja du ser hon fort allt förändras från att åka ner på akuten för att få medicin så man kan arbeta midsommar till att bli inlagd samma dag med vetskapen jag har två metastaser i hjärnan, vad allt snurrar runt för dom måste prata om någon annan inte om mej, och dagen efter nästa bud den sitter i vänster lunga, men jag ska jobba hela midsommar det här går inte, tänk hur man tänkerm skyddsmekanism tror jag om någon sagt jo du måste jobba tror jag att jag hade provat ha ha...

Men har i ett tidigt skede bestämt här ska jag inte sitta och deppa ihop, gör det jag orkar jag inte med detta, nu gör jag det jag klarar av däremellan, vilar när jag känner för det , men just nu vill jag inte sitta rakt upp och ner och deppa ihop det hjälper inte mej och det hjälper inte Roland och mina barn nej deppa det får andra göra, det kommer säkert stunder då jag oxå deppar men den dagen, Nu tar jag dagen som den är och gör saker efter min ork.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Sitter på jobbet och väntar att han jag jobbar med ska behaga kliva upp. Du är så stark och duktig mamma som tänker så! Det är tur att du är som du är annars hade du säkert varit jättedeppig. Även om det måste få vara så ibland också att allt känns hemskt och jobbigt. När du har såna dagar så finns vi där ändå och lyssnar om du vill prata. Jag tycker det är bra att du gör sånt som du orkar för att leva ett något så när normalt liv.



Du, det var kul det där med Ann...Vad hade hon väntat sig när hon gav er ett uppslag om hur ni kunde fira ;)?

2009-08-25 @ 09:07:26
Postat av: marie kommes

Hej igen

Ja just det Ann hette hon läraren,det där med vinet hade jag glömt bort, men nu kommer jag ihåg att hon inte alls tyckte det var nå kul, konstig kvinna!

Undrar vart hon tog vägen?! Hon kanske flydde Jmk fort som bara den.

Hur många barnbarn har ni nu? Har lite dålig koll på sånt när man bor i Luleå, Lasse har inte heller så bra koll.

När jag var sjuk så fick jag ett väldigt bra knep av en kvinna som hade misst ett barn i cancer.

Jag var väldigt deppig mellan varven och kände allt som nattsvart, trots att jag blev `frisk`. Och det var att man inte skulle låta sorgen över sjukdomen ta över ens liv, utan tänka som att man har en låda i en byrå, och si eller så många timmar om dagen eller i veckan kan man tillåta sig att vara ledsen, men sen ska man stoppa ner eländet i lådan och stänga den, för att när det kommer över en igen kunna öppna lådan och vara ledsen, men inte att man är det hela tiden. Det hjälpte mig väldigt bra att begränsa deppigheten.

Har du fått svar på proverna på levern? Är det mycket tester om du ska vara med i projektet?



Kram Marie



Kram Marie

2009-08-25 @ 10:02:39
URL: http://beritledin
Postat av: Anki

Är ledig idag efter att ha jobbat helg. Saknar dig så på jobbet!,du sprider så mycke glädje där. Har alltid varit roligt att arbeta ett pass med dig. Du ser möjligheter samt det som är positivt och gör det även nu när du tacklar din sjukdom! Du är en fighter!...hoppas du får en fin dag, solen tittar fram ser jag, ska sätta mig på bron med en mugg kaffe nu! Varma kramar/Anki

2009-08-25 @ 10:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0